Jaka jest najlepsza forma reklamy? Ta która jest najskuteczniejsza. Na co wydać pieniądze, a na jaka reklamę niekoniecznie?
Reklama mobilna
Coraz większą popularność zdobywa reklama mobilna, która opiera się na zasadach reklamy interaktywnej. Smsy wysyłane na nasz telefon komórkowy zawsze wzbudzają zainteresowanie. Przez chwilę jedna z telefonii komórkowych miała plan rozdawania telefonów gratis pod warunkiem zezwolenia na przyjmowanie i otwieranie wszystkich smsów z reklamami. Pomysł jest cały czas dyskutowany i omawiany, głównie przez prawników. Należy bowiem szanować prywatność i wolność osobistą, nie można jednej osoby zasypywać reklamami, wymagając by wszystkie je otwierała. Reklamy smsowe należą do grupy reklam interaktywnych. Na większość smsów można odpowiedzieć, włączając się do zabawy. W treści smsa jest zazwyczaj obietnica nagrody, wygrania bonu towarowego być osiągnięcia wysokiego rabatu przy zakupach.
W innym przypadku na sms trzeba odpowiedzieć, aby wysłać swoje zgłoszenie do wzięcia udziału w losowaniu. Sms jest płatny i operator musi o tym obowiązkowo poinformować. To jest zgodne w etyką reklamodawców. Reklamą interaktywną jest też tekst pojawiający się przy wyszukiwarkach internetowych, po wpisaniu słów kluczowych. Kliknięcie w banner czy link sponsorowany przeniesie nas na stronę naszego sklepu internetowego czy biznesu. Płacimy za przekierowanie potencjalnego klienta na naszą stronę. Samo wyświetlenie reklamy nic nie kosztuje. Interakcja to dobra i skuteczna forma zapoznawania klienta z naszymi usługami.
Podsumowanie
Forma reklamy interaktywnej nie jest tak natrętna jak wszystkie innego rodzaju. Poza tym zakłada pewną dobrowolność, klient sam decyduje się na wzięcie udziału w zabawie, bądź w konkursie. Zawsze akceptuje regulamin, określający zasady reklamy. Reklamy interaktywne sa stosunkowo drogie, ale bardzo skuteczne. Należy rozważyć relacje między ceną a skutecznością. Czasem warto zainwestować, by potem zbierać obfite plony.