adresat reklamy

Reklama zaczyna być jednym z najlepszych środków komunikacji, staje się też niezwykle popularna i wszędobylska. Dziennie widzimy, słyszymy, oglądamy setki reklam. Mijamy na ulicach plakaty i bilboardy, reklamowe klipy oglądamy w telewizji, słuchamy ich w radio.

Tylko na część z nich zwracamy uwagę, a jeszcze mniej zapamiętujemy.

Czym powinna się cechować skuteczna reklama?

Zastanawia się niejeden biznesmen, chcący zarobić kolosalne pieniądze. Prowadzimy firmę nie dla sławy, ale dla pieniędzy. Większość z nas deklaruje, ze nie ogląda reklam, że dokonuje w sklepach świadomych wyborów, na które reklamy nie mają żadnego wpływu. Jednak badania wykonywane przez socjologów, psychologów dowodzą, że nawet najwięksi zatwardzialcy ulegają magii reklam.

Wciąż rosnący rynek reklamy oraz ogromne kwoty, jakie firmy wydają na nią właśnie, świadczą o tym, że przedsiębiorcy upatrują swoje sukcesy ekonomiczne w skutecznych reklamach. Niezależnie od tego, co deklarują konsumenci. Żadna firma nie ponosiłaby kolosalnych nakładów finansowych, gdyby reklama się jej nie opłacała. Musi mieć swoje przełożenie na sprzedaż towarów i usług.

Zmiana technologiczna

Rozwój badań marketingowych sprawił, że reklamodawcy i przedsiębiorcy coraz dokładniej wiedzą, jakich chwytów mają się chwytać, aby opracowywać efektywne reklamy. Coraz precyzyjniej są opisywane podstawowe zasady tworzenia skutecznej reklamy, jakich zasad ma się ona trzymać, by osiągnąć sukces.

Różne nośniki, na które reklamy są opracowywane mają wpływ na jej skuteczność i efektywność. Możemy mówić o reklamie informacyjnej, która zawiera wiadomość o nowym produkcie, reklamie ukrytej, powiązanej z innym przekazem, porównawczej, od której przedsiębiorcy starają się odchodzić, gdyż jest ograna i mało skuteczna. Reklama może też być agresywna, co z kolei charakteryzuje się tym, że wywiera silne wrażenie, zaskakuje i szokuje, oddziałuje na emocje – najczęściej negatywne. Realizacja reklamy może obejmować wiele, różnych środków przekazu i od tego zależy też jej skuteczność. Do jak szerokiej rzeszy odbiorców może trafić.