Jak zatrzymać klienta na stronie

Bezpośrednim celem prowadzonej kampanii reklamowej w internecie jest ściągnięcie klienta na stronę internetową przedsiębiorstwa. Wszelkie działania podejmowane na portalach społecznościowych, blogach czy poprzez pozycjonowanie lub mailingi maja na celu jedno – ściągnięcie klienta do sklepu.

Podobnie jak osoby rozdające ulotki przed restauracjami, mają zaprosić klienta do środka, tak reklama internetowa w ostatecznym celu ma doprowadzić klienta do sklepu czy ebiznesu, by złożył zamówienie czy dokonał zakupu.

Pozyskiwanie ruchu na stronę internetową

Rozpowszechnienie wiadomości na portalach społecznościowych, marketing szeptany zmierzają do jednego, poinformowania użytkowników o wprowadzeniu przez przedsiębiorstwo nowego produktu, czy w ogóle pojawieniu się danej firmy na rynku. Co prawda, na portalu nie podejmuje się decyzji o zakupie, ale rozbudzoną ciekawość ma przywieźć klienta na stronę internetową. Podobne działania dokonywane przez pozycjonowanie, skłaniają klienta do pojawienia się w sklepie. Wyszukiwarki windują adres ebiznesu jak najwyżej, klient wybiera daną stronę i jednym klikniecie pojawia się na stronie przedsiębiorstwa.

zaangażowanie użytkowników

Zaangażowanie użytkowników

Zaangażowanie użytkownika nie może kończyć się w momencie przedostania się na daną stronę, ono dopiero teraz ma zostać spożytkowane. Istnieje kilka sprawdzonych zasad, pozwalających sprawić, że użytkownik będzie lojalnie wracał do naszego sklepu i dokonywał tam zakupów. Strona musi być czytelna i prosta w obsłudze. Nawigacja powinna być intuicyjna, aby potencjalny klient nie musiał wgłębiać się w instrukcję, a jedyni e skupiał się na wyborze towaru, tego co jest dla niego najprzyjemniejsze. Towar znajdujący się na stronie musi być dostępny, strona musi być aktualna. Raz zniechęcony niepowodzeniem klient, nie wróci do nas. To pewne. Jeśli już klient jest na stronie, należy stworzyć z nim interakcję, nagrodzić bonusem, zachęcić do brania udziału w konkursie, oferować bonus na przyszłe zakupy. Przywiązanie klienta do sklepu ma istotne znaczenie dla kreowania biznesu w przyszłości.