pytania do agencji sem

Nawiązanie współpracy z agencją odpowiedzialną za marketing w wyszukiwarkach wymaga od nas poświęcenie odpowiedniej ilości czasu na znalezienie kilku, które będą odpowiadać naszym potrzebom. Drugim krokiem jest zadanie odpowiednich pytań, aby poznać zasady współpracy oraz podejście drugiej strony. Jednak pamiętaj, że w przypadku wątpliwości lepiej nie podpisywać umowy. na rynku dostępnych jest masa agencji i freelancerów. W końcu znajdziesz specjalistę, którego podejście Cię zadowoli.

9 pytań dla agencji SEM:

  • czy działania agencji SEM są transpartentne i będzie miał w nie wgląd? (niektóre agencje nie dają dostępu do kampanii, dostarczają tylko raporty które są oczywiście koloryzowane aby lepiej przedstawić dane)
  • jaki jest model cenowy agencji? (czy jest to % od budżetu czy może stawka godzinowa? dowiedz się czy wymagana jest opłata konfiguracyjna)
  • czy operują na budżecie który udostępnisz (może być tak, że niektóre agencje współpracują od budżetu np. 5000 zł)
  • jaki rodzaj kampanii i sposób działania sugeruje agencja w Twoim przypadku (nawet jeśli wiesz czego chcesz, pozwól agencji się wykazać. Zobaczysz na ile spersonalizowaną ofertę przygotują dla Ciebie)
  • czy istnieje możliwość abyś sprawdził reklamy zanim zostaną puszczone live? (treść, bannery)
  • w jakiej formie dostarczane są raporty i jakie informacje zawierają?
  • czy raporty uwzględniają różne modele atrybucji? (ważna kwestia - może okazać się, że reklamy nie sprzedają z atrybucją "last-click" ale w atrybucji "first-click" mają najlepsze wyniki
  • czy pracowali z klientami z Twojej branży?
  • jakie KPI (kluczowy wskaźnik efektywności) proponują?

Te 9 pytań to dopiero początek rozmów. Pamiętaj, że musisz mieć podstawową wiedzę na temat narzędzia z którego korzysta agencja, aby móc prowadzić rozmowy jak równy z równym i móc wykorzystać jak najmocniej eksperta, którego udostępni Ci firma.


Dodaj komentarz

Captcha Odśwież