Choć dla wielu reklamy mailowe mogą wydawać się przeżytkiem, to w rzeczywistości odpowiadają nawet za 20% sprzedaży w sklepach internetowych. Warto więc uwzględnić je w swoich działaniach marketingowych, tym bardziej że mogą często się okazać tańszym rozwiązaniem niż chociażby płatne kampanie na Facebooku czy w Google’u.

Reklama mailowa – co to jest?

Reklama mailowa to forma reklamy propagowana przez pocztę elektroniczną, która ma zachęcić odbiorców do zakupu produktu/usługi, udziału w konkursie, webinarze czy skorzystaniu z darmowego triala. W przeciwieństwie do newsletterów wysyłanych regularnie, reklama e-mail jest wysyłana jednorazowo. Jej celem nie jest budowanie lojalności i zaangażowania wśród odbiorców, a zwrócenie uwagi na ofertę.

E-mail reklamowy – co powinien zawierać?

Jeżeli chcesz przygotować skuteczny mail reklamowy, warto pamiętać o kilku rzeczach.

Wymagania techniczne

Szerokość e-maila powinna mieścić się od 600 do 650 px. Zapewni to prawidłowe wyświetlanie się wiadomości na większości desktopów – w przeciwnym razie użytkownik może zobaczyć uciętego maila. Ograniczeń nie ma natomiast co do długości. Warto jednak zadbać o to, aby reklama mailowa nie była zbyt ciężka. Za maksimum przyjmuje się 400 kb. Obowiązkiem jest już dzisiaj responsywność, czyli wiadomości muszą się dobrze wyświetlać na smartfonach.

Temat maila

Elementem, który często decyduje o tym, że e-mail reklamowy zostanie otwarty, jest jego temat. Ogranicza nas tutaj liczba znaków, dlatego krótko i zwięźle należy ująć cały przekaz. Na początku zdania najlepiej umieścić najważniejsze słowa. Całość powinna natomiast ciekawić, intrygować lub bawić. Badania pokazują również, że personalizacja tematu, czyli zwracanie się do odbiorcy po imieniu, może znacząco poprawić open rate reklamy mailowej.

Układ wiadomości

Właściwa treść maila powinna zawierać m. in. logo Twojej firmy czy link do poglądu wiadomości. Warto jednak pamiętać, że umieszczanie obszernej grafiki z informacji może spowodować, że wiadomość trafi do SPAM-u. Jest to również ryzykowne, ponieważ czasem grafiki nie wyświetlają się poprawnie. Dlatego lepszą opcją jest stworzenie niedużej grafiki z polem tekstowym, gdzie umieścisz najważniejsze informacje. Dobrze jest również umieścić przycisk call to action, który zachęci do konkretnego działania – sprawdzenia oferty, zakupu produktu itp. Nie można również zapomnieć, że w stopce wiadomości powinna pojawić się klauzula rezygnacji z otrzymywania wiadomości czy informacja o administratorze danych osobowych.

Treść reklamy e-mail

Pisząc treść reklamy e-mail, należy używać języka korzyści, czyli podkreślić, co odbiorca zyska po zapoznaniu się z Twoją wiadomością. Najważniejsze informacje powinny się pojawić above the fold, czyli powyżej linii załamania, to znaczy zanim użytkownik zescrolluje maila niżej.

Reklamy mailowe – do kogo wysyłać?

Częstym błędem reklam mailowych jest ich wysyłanie do niewłaściwych osób. Jeżeli masz stosowne zgody od klientów, postaraj się ich sprofilować. Dlatego jeśli chcesz sprzedać dany produkt, sprawdź, kto z Twojej listy w ostatnim czasie był nim zainteresowany. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom do wysyłki maili w łatwy sposób stworzysz segmenty, a następnie będziesz monitorował zachowania użytkowników w obrębie swojej witryny.

Maile reklamowe – jak wysyłać?

Reklamy mailowe możesz wysyłać przy pomocy firmowej skrzynki, choć w praktyce okaże się to bardzo czasochłonne. Można również skorzystać ze specjalnej wtyczki zainstalowanej w swoim CMS-ie. Najbardziej efektywnym rozwiązaniem jest specjalne oprogramowanie do wysyłki maili, co zautomatyzuje procesy w Twojej firmie. Jeżeli nie czujesz się na siłach, by samemu zajmować się reklamami mailowymi, powierz to zadanie specjalistom, na przykład agencji, która przygotuje dla Ciebie szablon maila z uwzględnieniem różnych person charakterystycznych dla Twojego biznesu, a następnie wklei odpowiednie kody, które pozwolą wyświetlać różne wersje wiadomości w zależności od odbiorcy.