strategia seo

SEO to obecnie najpopularniejszy kanał pozyskiwania ruchu dla większości stron firmowych i sklepów internetowych. Co najważniejsze, jest to darmowe źródło ruchu. Aby jednak odnieść sukces, konieczne jest szczegółowe zaplanowanie działań i opracowanie strategii, która przyniesie sukces. W tym artykule przedstawimy krok po kroku jak opracować i wdrożyć skuteczną strategię SEO, aby uzyskać wzrost widoczności w wyszukiwarce oraz pozyskać nowy ruch.

Audyt strony WWW

Pierwszym etapem działań SEO powinna być analiza techniczna strony, która pokaże braki optymalizacyjne witryny. Pod uwagę powinny zostać wzięte wszystkie elementy, które są obecnie w "standardzie" optymalizacyjnym pod wyszukiwarki. Powinieneś na tym etapie sprawdzić czy na stronie nie ma duplikatów, czy adresy URL są przyjazne lub też czy posiadasz mapę strony XML. Analiza powinna punkt po punkcie przejść przez każdy aspekt techniczny witryny.

Słowa kluczowe

Kolejnym etapem powinna być szczegółowa analiza słów kluczowych, aby poznać: jakie zapytania wpisują Twoi potencjalni klienci w wyszukiwarkę które z tych zapytań są najpopularniejsze Na tym etapie możemy zauważyć różne kategorie zapytań np.:

  • markowe - "buty do biegania adidas"
  • produktowe - "buty do biegania"
  • informacyjne - "jakie buty do biegania"

Każda intencja użytkownika powinna zostać uwzględniona w strategii

Podstrony docelowe

Na tym etapie każda z tych fraz powinna zostać przydzielona do odpowiedniej podstrony:

  • markowe - "buty do biegania adidas" - podstrona marki sklepinternetowy.pl/adidas
  • produktowe - "buty do biegania" - podstrona kategorii sklepinternetowy.pl/buty-do-biegania
  • informacyjne - "jakie buty do biegania" - artykuł na blogu sklepinternetowy.pl/blog/jakie-buty-do-biegania

Każda z tych podstron powinna posiadać zoptymalizowaną treść pod zestaw powiązanych słów kluczowych.

Użyteczność strony

W ostatnich latach do ustalania rankingu w wynikach wyszukiwania są brane takie elementy jak czynniki behawioralne (współczynnik odrzuceń, CTR), szybkość strony czy jej dostosowanie do urządzeń mobilnych. Okazuje się więc, że dbając o wygodę użytkowników na stronie, dbamy również o pozycje naszej witryny.