optymalizacja techniczna seo strony

Elementy techniczne w SEO to podstawa, która zazwyczaj jest analiza przy pierwszym audycie strony. Poprawne rozwiązania techniczne mogą dać Ci niesamowity wzrost widoczności w wyszukiwarce. Jednocześnie błędy w aspektach technicznych mogą spowodować, że Twoja witryna nie wyświetli się na żadne konkurencyjne słowa kluczowe w wyszukiwarce.

Zobacz o jakie elementy należy zadbać.

Certyfikat SSL

Kup certyfikat lub skorzystaj z darmowego certyfikatu dostarczanego przez Twój hosting. Bez certyfikatu, użytkownicy odwiedzający Twoją stronę będą mieli informację "ta strona jest niebezpieczna". Poprawisz w ten sposób swoją reputację, a dodatkowo również zadbasz o wzrost autorytetu w oczach wyszukiwarki. Google bierze pod uwagę certyfikat SSL jako jeden z czynników rankingowych.

Robots.txt

Umieść pod adresem twojadomena.pl/robots.txt plik z dyrektywami dla robotów wyszukiwarek. Większość popularnych CMSów takich jak Wordpress czy Drupal automatycznie tworzy ten plik. Upewnij się wykorzystując narzędzie do testowania pliku robots.txt w Google Search Console, że wszystkie sekcje Twojej podstrony nie są zablokowane przed indeksacją

Sitemap.xml

Stwórz mapę strony w formacie .xml i prześlij ją w narzędziu Google Search Console. Popularne CMSy posiadają rozszerzenia umożliwiające stworzenie takiej mapy. Dzięki temu nowe treści, które dodasz na stronie zostaną automatycznie przesłane do Google i wyszukiwarka w szybkim tempie doda ją do swojego indeksu.

Struktura nagłówków

Upewnij się, że masz na stronie zastosowaną odpowiednią stukturę nagłówków. H1 powinno występować tylko raz na każdej podstronie i być tytułem podstrony. Jako H2 oznacz tytuły poszczególnych sekcji na podstronie lub śródtytuły.

Dane strukturalne

Oznacz danymi strukturalnymi poszczególne sekcje strony, aby ułatwić wyszukiwarce zrozumienie opublikowanej treści. Jednymi z najpopularniejszych rozwiązań jest oznaczenie tzw. okruszków chleba, danych kontaktowych, podstron artykułów czy ocen produktów.

Responsywność

Twoja strona musi być responsywna, aby użytkownicy korzystający z urządzeń mobilnych takich jak tablety czy telefony komórkowe, mogli bez problemu nawigować po witrynie i zapoznać się z jej treścią.