SEO i Google AdWords

Wielu reklamodawców używa AdWords, jako miejsce reklamy . Jednakże, zamiast wykorzystywać je jedynie, jako źródło płatnych wejść na stronę internetową, można je wykorzystać do SEO. Jest na to kilka sposobów.

Badanie słów kluczowych.

Najlepszym sposobem na wykorzystanie AdWords do SEO jest badanie słów kluczowych. Są one kluczem do każdej kampanii  SEO i nawet jeżeli jesteś wyjątkowym ekspertem w tej dziedzinie, pamiętaj by sprawdzić nawet nietypowe słowa oraz frazy, które nigdy nie przyszłyby Ci do głowy – użytkownicy internetu mają wyjątkową fantazję ;) . Dzieje się tak dlatego, że jako osoba zajmująca się optymalizacją i pozycjonowaniem, myślisz innymi kategoriami niż przeciętny użytkownik internetu.

By dowiedzieć się czego najczęściej szukają internauci, potrzebujesz odpowiedniego narzędzia. Co prawda jest wiele różnych narzędzi stworzonych dokładnie w tym celu, ale Google AdWords Keyword Tool jest o lata świetlne przed nimi.

Działania AdWords nie trzeba praktycznie wyjaśniać. Możemy dopasować słowa kluczowe do naszej strony albo poszukać samych słów lub fraz, na których będzie się opierać cała zawartość naszej strony www. Wybierz tylko te słowa, które są odpowiednie dla treści Twojej strony internetowej i mają przyzwoitą ilość zapytań.

Jeżeli zamierzasz pozycjonować wszystkie swoje słowa kluczowe, powiem wprost, daruj sobie i wybierz kilka najodpowiedniejszych. Najważniejsze jest znaleźć 2-3 słowa kluczowe, które najbardziej odpowiadają tematyce strony.  Kiedy już wybierzesz takie słowa, spójrz na konkurencyjność tych słów. Słowa z największą konkurencją są najłatwiejsze do użycia, ale czy najwłaściwsze – nie zawsze.


Upewnij się, że wybrane zostały odpowiednie słowa kluczowe.

Jak już wybrane zostały właściwe dla Ciebie słowa, sprawdź czy rzeczywiście sprawdzają się dla twojej strony internetowej. Możesz wybrać lukratywne dla Ciebie słowa, z dużym wyszukiwaniem globalnym i niską konkurencyjnością a mimo tego nie będzie widać żadnych efektów.

Warto wejść wtedy na stronę  webconfs.com i sprawdzić, jakie to słowa są najpopularniejsze na naszej stronie/podstronie. Należy też pamiętać, że może zająć nawet rok albo i więcej, by osiągnąć  pierwszą stronę w SEO a i tego nie można nigdy być pewnym.

Jednak załóżmy, że po roku pozycjonowania i wielkiej kampanii reklamowej osiągnęliśmy 1. miejsce w wynikach. Jest tylko jeden problem,  obroty naszej firmy prawie się nie zmieniły mimo, że wydaliśmy gigantyczne pieniądze na reklamę.  Okazuje się też, że mamy pokaźny współczynnik odrzuceń. Odpowiedź jest prosta. Osoby odwiedzające nas, nie znajdują na naszej stronie internetowej nic dla siebie i wychodzą z niej. Czasami dodatkowe słowo w mniej konkurencyjnej lub wyszukiwanej frazie (1000 zapytań w miesiącu), przyniesie nam o wiele większe korzyści, niż najbardziej oblegane słowa kluczowe (te z powyżej 1 000.000 wyszukań).

Zwiększenie CTR.


W porównaniu do wyszukiwania słów kluczowych, AdWords jest dobrym narzędziem na uzyskanie lepszego CTR (Click Thru Rate). Możesz być wysoko w wynikach wyszukiwań, mieś duży ruch na stronie a mimo tego nie przekłada się to na zyski, ponieważ masz niskie CTR. Może to powodować kilka czynników, ale najczęściej masz niewłaściwy tytuł stron albo
źle dobrany do niego opis.

Pamiętaj, kampanię AdWords  warto prowadzić do momentu osiągnięcia szczytowej pozycji w rankingu. Kiedy zobaczysz, że stopniowo zaczyna ona spadać, może warto byłoby zastanowić się nad nowym tytułem lub opisem strony.

Znalezienie odpowiednie kombinacji  tytuł <-> opis, może trochę zająć a nawet obniżyć Twój CTR. Jednak dzięki temu, dojdziemy do ich magicznej kombinacji, co przełoży się na grubość Twojego portfela ;)


Lokalizacja kampanii.

Jeszcze jednym powodem używania AdWords do SEO jest geolokalizacja zapytań. Rzeczą normalną jest, że w poszczególnych krajach, województwach konkretne słowo lub fraza mogą się różnie kojarzyć. Trzeba więc pamiętać, w jaki region wycelowana jest nasza kampania. Możemy wtedy stworzyć różne wersje strony dla poszczególnych regionów.

Jak widzimy, AdWords to bardzo przydatne narzędzie, nie tylko dla osób zajmujących się SEO.

Stron:

Skomentuj


NOTE - You can use these HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please leave these two fields as-is:

Protected by Invisible Defender. Showed 403 to 6,740 bad guys.