10 grzechów głównych SEO

Błąd nr 1.  – złe słowa kluczowe

To jest błąd, który popełnia wiele osób. A co gorsze – nawet doświadczeni eksperci SEO je robią. Ludzie zwyczajnie wybierają słowa, które wg nich, najbardziej oddają treść strony. Wg nich, a nie przeciętnego użytkownika internetu. Wybór słowa kluczowego może wznieść Twoją kampanię na wyżyny lub gruchnąć ją o ziemię. Ważną zasadą, jaką powinna kierować się osoba optymalizująca swoją witrynę jest: nie myśleć o sobie.

Błąd nr 2. – ignorowanie <title>

Często jest pozostawiany pusty. A to przecież m.in. on informuje silnik wyszukiwarki, o treści strony – zawiera słowa kluczowe. Ponadto, w wynikach wyszukiwania, informuje szukająca osobę o treści strony.

Błąd nr3. – strona Flash bez <noscript>

Strony wykonane we Flash’u s ą może i bardzo atrakcyjne dla ludzkiego oka, ale za to odstraszają roboty. Jak już uprzemy się na stronę zrobioną właśnie we Flash’u, pamiętajmy by dodać jej alternatywę np. w HTML, zawierającą tą samą lub bardzo zbliżoną treść. Dlaczego…? Silniki indeksujące nie potrafią czytać plików Flash.

Błąd nr 4. – menu w JavaScript

Sprawa ma się podobnie, jak z Flash’ami. A rozwiązanie też jest podobne. Mapa strony (XML) + alternatywna zawartość w tagach <noscript>.

Błąd nr 5. – brak wytrwałości i konsekwencji

Niektórzy myślą, że jak już raz zoptymalizowali swoją stronę, to tak zostanie na zawsze. Rozczaruje Was. Trendy się zmieniają a najważniejsze, żeby SEO było o malutki kroczek przed nimi. Oznacza to, że optymalizacja waszej strony nigdy nie dobiegnie końca ;)

Błąd nr 6. - koncentracja na meta tagach

Wiele osób sądzi, że SEO polega wyłącznie na dobrych słowach kluczowych i opisie. I tu są w błędzie. Te dwie rzeczy stają się coraz mniej istotne.  Obecnie, coraz bardziej liczy się treść i sposób jej przedstawienie (dla użytkownika, jak i dla robota).

Błąd nr 7. - nagłówki w postaci obrazków

Nagłówki w formie obrazków, rzeczywiście wyglądają lepiej. Jednak z punktu widzenia optymalizacji, są one bezużyteczne (no, można się ratować tekstem umieszczonym w “alt=”). Najważniejszy jest H1i stopniowo w dół H2, H3 itd. Muszę przyznać, że wyglądają one koszmarnie (niezależnie od czcionki) . Ja stosuje nakładkę z JavaScriptu. Dzięki niemu, widzimy nagłówki jako obrazki (ładne), natomiast kod HTML pozostaje niezmieniony. Polecam cufón.

Błąd nr 8. - brzydki adres

Wiele ludzi nie docenia potęgi przyjaznych adresów URL. Oprócz faktu, że łatwiej jest je zapamiętać, powinny zawierać  też słowa kluczowe dla danej podstrony. Owszem nie jest to wymagane i nawet brzydkie i skomplikowane adresy mogą być wysoko w rankingu, ale witryny stosujące tą praktykę szybko mogą zyskać nad nimi przewagę. Słowa kluczowe w adresie URL mają szczególne znaczenie dla MSN i Yahoo! , ale  nawet Google nie jest na nie obojętny.

Błąd nr 9. - hodowle lików

Wielu webmasterów i początkujących pozycjonerów uważa, że im więcej tym lepiej. Mowa o linkach zwrotnych. Przeważnie umieszczanych na tzw. farmach linków. Takie działania, prędzej czy później mogą jedynie prowadzić do nałożenia filtru lub nawet bana. Pamiętajcie – liczy się jakość, nie ilość.

I na koniec…10. – brak słów kluczowych w treści strony.

Jak już uporaliśmy się ze słowami kluczowymi, pora umieścić je w treści. Staramy się to zrobić w sposób naturalny. Dobrze jest użyć je jako nagłówki h1,h2,h3 lub po prostu pogrubić <strong>, pochylić <em>, albo lepiej użyć go w linku.

Stron:
Skomentuj ?

2 Komentarze.

  1. Cufón

    A co za cufóna masz na swojej stronie?
    Ogólnie ładnie wyglądają takie czcionki ale TypeFace zdaje się jeszcze piękniejsze. Dużo Themów WP ma nagłówki w cufónie lecz praktycznie żaden nie obsługuje ogonków, co jest w ogóle w
    europie narodów z przeróżnymi językami bardzo dziwne

    • Font cufóna to “Tuffy”. Natomiast by np. WordPress obsługiwał polskie ogonki, trzeba niestety ręcznie go podmienić w danym Theme . Pod tym adresem możemy wgrać własną czcionkę cufon. Jednak wymagane jest pobawienie się z opcjami i ustawienie rozszerzonej ilości znaków.

Reply to imb ¬
Cancel reply


NOTE - You can use these HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please leave these two fields as-is:

Protected by Invisible Defender. Showed 403 to 6,643 bad guys.